۲۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۰۷

سیف عنوان کرد:

توانمان 100 برابر دوران جنگ است/ طراحی هدفمند رزمایش‌ها

توانمان 100 برابر دوران جنگ است/ طراحی هدفمند رزمایش‌ها

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج در سال‌های اخیر بسیار توانمند شده است و توان ما 100 برابر دوران دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ نصرت‌الله سیف صبح جمعه در حاشیه رزمایش 20 هزارنفری "الی‌بیت‌المقدس" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاهد حضور پرشور، بانشاط و پر صلابت نیروهای بسیجی در این رزمایش هستیم که به خوبی هماهنگی و همدلی را در بین این بسیجیان مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران 34 سال پیش به همت امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شد و دشمنان این انقلاب به خوبی دانسته‌اند که چه اتفاقی در سطح دنیا روی داده است و می‌دانند که بسیاری از منافع آنها با این انقلاب به مخاطره افتاده است.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: استکبار به این نتیجه رسید که این انقلاب به الگویی برای سایر کشورها و ملت‌های آزادی‌خواه تبدیل شده است و از همان روز اول تلاش کردند که جلوی بزرگ‌تر شدن این انقلاب را بگیرند و توطئه‌های مختلفی را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کردند.

تلاش همه کشورهای استکباری برای مغلوب‌ساختن ایران

وی افزود: استکبار شخص دیوانه‌ای به نام صدام را وادار کرد که به ایران حمله کند و همه امکانات کشورهای جهان را در اختیار وی قرار دادند تا بتوانند در مقابل ایران به پیروزی برسند و برنامه‌ریزی‌هایی را که برای تصرف ایران کشیده بودند را اجرا کنند.

سیف خاطرنشان ساخت: شاهد استفاده از تجهیزات نظامی و اطلاعاتی کشورهایی مانند آمریکا، روسیه، فرانسه، آلمان و . . . در این جنگ بودیم، بیان داشت: افسران نظامی این کشورها نیز در کنار عراقی‌ها برای مقابله با ایران حضور یافتند و تلاش داشتند در سه هفته ایران را تصرف کنند.

وی اذعان داشت: هر چند بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که داشتند موفق شدند برنامه هفته اول خود یعنی تصرف بخش عظیمی از کشور را اجرا کنند ولی به‌دستور امام خمینی(ره) بسیج تشکیل شد و به خوبی موفق شد مقابل این نیروها ایستادگی کند و این کشور را تنبیه کردند و به عقب راندند و آنها را وادار کردند که همه اشتباهات را بپذیرند و قطع‌نامه نیز با شرایط و نظر جمهوری اسلامی را بپذیرند.

طراحی هدفمند رزمایش‌ها بر اساس تجربیات دفاع مقدس

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین به سیر تحول و تکامل و توانمندی بسیج در طول دوران انقلاب اشاره کرد و افزود: با تجربه‌ای که در دوران دفاع مقدس کسب کرده‌ایم، طراحی‌های را هدفمندتر و هوشمندتر کرده‌ایم و جذب‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برای همه سناریوهای دشمن سازمان رزم ایجاد کرده‌ایم و برابر تهدیدات آموزش‌های خاص را برگزار کرده‌ایم.

وی اذعان داشت: در حال حاضر در همه اقشار بسیج برای همه تخصص‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برای آنها سازمان رزمی ایجاد کرده‌ایم که برای آموزش‌هایی که به این افراد ارائه شده است لازم بود این آموزش‌ها آزمایش شوند و در سال جاری یک تقویم رزمایش برای سراسر کشور طراحی کردیم.

سیف تصریح کرد: این رزمایش‌ها در همه استان‌های برگزار می‌شود و استان بوشهر بیست‌و‌ششمین استانی است که این رزمایش‌ها را برگزار می‌کند و سناریوهای هر رزمایش بر اساس شرایط خاص آن استان است.

دلگرمی دوستان و نگرانی دشمنان از اقتدار بسیج

وی افزود: توانمندی‌های بسیجیان در این رزمایش‌ها به خوبی تست می‌شود و نمایشی برای قدرت بسیج است که هم مایه دلگرمی برای دوستان می‌شود و هم پیامی برای دشمنان است که بدانند با چه کسی طرف هستند.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همه دستگاه‌ها در این رزمایش‌ها مشارکت دارند و این رزمایش‌ها باعث هماهنگی بیشتر سازمان‌های لشکری و کشوری می‌شود.

وی به پیشرفت‌های بسیار خوب در بسیج اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر توان بسیجیان ما 100 برابر دوران دفاع مقدس است و ده‌ها هزار گردان بسیجی را در کشور سازماندهی کرده‌ایم که گروه‌های مختلف سنی با جنسیت‌های مختلف و تحصیلات و تخصص‌های مختلف در این گردان‌ها حضور دارند.

این 10 درصد توان ما است/برای مقابله با آمریکا آماده‌ایم

سیف به حضور بیش از 20 هزار نفر در این رزمایش اشاره کرد و افزود: در گذشته اگر می‌خواستیم رزمایشی را در این وسعت برگزار کنیم باید بسیاری از امکانات کشوری بسیج می شدند ولی در حال حاضر استان بوشهر با به‌کارگیری بخشی از توان خود با این نظم خاص این رزمایش را برگزار کرده است و سازماندهی خوبی را برای بسیجیان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این رزمایش‌ها تنها 10 درصد توان بسیجیان ما است و 90 درصد توان خود را برای زمانی گذاشته‌ایم که رهبر فرزانه انقلاب اذن و اجازه به ما بدهد و کل توان خود را به نمایش بگذاریم. بسیج این قدرت را دارد که تمام توان و تجهیزات خود را به نمایش بگذارد.

 معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین بسیج را به دریا تشبیه کرد و خاطرنشان ساخت: بسیج با این سنگریزه‌ها و تهدیدات کوچک متلاطم نمی‌شود ولی اگر مواج شود، می‌تواند هر سد آهنی را اعم از ناوهای آنچنانی را در هم بکوبد و خود را به خوبی برای مقابله با کشورهایی مثل آمریکا آماده کرده‌ایم.

کد خبر 1815347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha